Koh Phangan!

27 juni 2015 - Tambon Ban Tai, Thailand

Sawadee krap

Alweer een vlucht en boottrip verder ben ik gister op koh phangan beland, eens zien wat eraan vooraf ging.

25 juni,Bangkok

Op pad richting de fietstour,plattegrondje mee plus werking van de skytrain belande ik aan bij de eerste halte, briefgeld wisselen voor muntgeld zodat je het in de automaat kan werpen waarop je aangeeft voor welk bedrag je gaat reizen en dat was dus 42 Thaise baht omgerekend iets van 1.20. Maar goed op de trein gestapt nog een keer over moeten stappen en belande ik bij de sukhumvit halte en vanuit daar de fietstour binnen no time gevonden... Nah liep eerst 2 keer fout maar goed;)

De groep bestond maar uit 3 personen waaronder de gids die overigens een nederlander bleek te zijn en al 4 jaar hier werkte. De ander was een meisje uit Engeland, Manchester die ook haar baan had opgezegd en voor 2 maanden door Azië gaat backpacken. Op de fiets gestapt en fietsten meteen de drukte in dwars over 3 baanswegen links,rechts overal tussendoor. Daarna achterbuurtjes,hele smalle straatjes waar de lokale Thai woont en werkt,overdekt marktje,tempeltje. Toen een overstap op een longtail boot, kwamen we buiten Bangkok en reden min of meer een begaanbaar stukje "jungle" in waar ook gewoon werd geleefd. Daarna nog een park en uiteindelijk met een omweg weer terug. Was echt gaaf om te doen zo zie je veel meer dan alleen het oppervlakkige van Bangkok.

Weer terug bij het begin punt wat opgefrist, en met dat Engels meisje afgesproken om in de avond wat te gaan eten in de buurt van haar hostel. Aangezien zij bij khao San Road zit en dat de backpack uitgaansstraat is;). Terug naar m'n eigen hostel wat ook wat langer duurde, nog even verdwaald wat alleen maar leuk is hier,genoeg te zien. Aangekomen in de dorm bleek er weer een nieuwe gast te zijn en nog wel een nederlander, Joost. na een heel gesprek verder was ik de tijd wat vergeten aangezien ik nog met die Engelse wat had afgesproken..(Joost zag het ook wel zitten om mee te gaan) Dus Snel gedoucht. Oké vervoer fixen opties zat hier, eerste 2 pogingen waren een taxi via Uber te regelen deze was ook onderweg maar duurde ons te lang dus cancelde we die maar. Toen nog maar een keer geprobeerd en er zou een ford fiesta onderweg zijn.. Terwijl we buiten stonden te wachten werden we al belaagd door de tuk-tuk maffia en een in het bijzonder bleef goed volhouden dus stapte we uiteindelijk maar in de tuk tuk na de prijs nog gehalveerd te hebben uiteraard. Hij bleef alleen wel volhouden dat hij ons bij een Ping Pong show( je kan het opzoeken,maar geloof me je wilt het niet weten:p) wou droppen want dan krijgen die gasten commissie, maar we zouden dan niet betalen zeiden we, onderweg stopte hij ineens aan de kant van de weg om ons weer wat anders aan te smeren..

Uiteindelijk aanbeland bij Sanah (Engelse meisje) haar hostel die nog braaf op het terras aan het wachten was, ondanks dat het bijna een uur later was dan we hadden afgesproken...Maar goed,op zoek naar een Thais eettentje, zo gevonden natuurlijk. Bestelde een pad Thai, gerecht met noodles en dit keer garnalen en wat groenten,aanradertje! Toen verder naar khao san Road, gekkenhuis daar trouwens een beetje het lloret van thailand wel wat kleiner maar maffer;) Daar even een rondje gedaan en kwamen toen nog iemand van onze kamer tegen, Emil een jongen uit Denemarken die ook voor een half jaar op pad was en dit waren zijn laatste dagen. Dus met z'n 4en wat gaan drinken. Was heel gezellig, lastig dus om rond een uur of 12 hem maar af te Thai en. Want de wekker ging de nacht weer om half 5 want werd om 5 uur opgehaald omdat ik om 7:45 een vlucht naar koh samui had. Bangkok was van korte duur maar zal er nog wel terugkomen om vanuit daar naar andere locaties te gaan.

26 juni, Bangkok, Koh Samui, Koh phangan

Na een kort nachtje op naar het vliegveld van Bangkok,kwart voor 6 checkte ik in. En om 7:05 kon ik boarden dus eerst maar eens een ontbijtje scoren. Nou 7:45 stegen we op met Bangkok Airways,het was net 8uur geweest en je kreeg al een warme maaltijd. Ondanks dat de vlucht maar een uur duurde. Rond een uur of 9 lande we in Koh Samui, een van de grotere eilanden. Als je het vakantiegevoel nog niet had dan krijg je dat hier wel! Maar lang was ik niet op koh samui want boekte op het vliegveldje een taxiritje plus boottochtje naar Koh Phangan. Aangekomen op de pier waar je een uurtje moest wachten raakte ik aan de praat met een Duitser van in de 50, die een eigen bungalow op het eiland had en bood me een andere bungalow aan die van z'n zus was, maar bedankte hem hiervoor omdat het niet nodig was aangezien ik hier al wat geboekt had. Behalve voor die avond maar ik dacht ik zie wel.. En tijdens de boottrip nog een Australische ontmoet die hier werkte en ze gaf me meteen haar mailadres voor tegen de tijd dat ik in Australië ben, altijd handig. Contacten leggen gaat echt heel makkelijk,relaxed.

Aangekomen op Koh Phangan opzoek naar een verblijf en na 5 min lopen had ik al wel wat gevonden wat me wat leek, even de kamer bekeken voordat ik akkoord ging en voor 500 th baht rond de 15 euro een eigen kamer met 2 persoons bed,airco en een badkamertje. Best te doen dus. Na even het matras gekeurd te hebben ging ik weer verder met verkennen van het eiland. Zit aan haad rin beach het uitgaansgebied van het eiland wat te merken is aan de vele barretjes en op het strand waar ze in de avond bijna overal drank verkopen met name de buckets,(emmertjes vol;). Wat gegeten werd weer een pad Thai met kip dit keer. Biertje gescoord en nog wat verkennen maar het was overal vrij rustig. Alvast langs me accommodatie voor de 5 volgende nachten daar een drankje gedaan met de eigenaresse, die ook weer op de hoogte. Niet echt laat gemaakt en een goeie nacht gehad vergeleken met de andere maar goed wat wil je als met 10 personen op een kamer zit.

27 juni Koh Phangan

Rond een of 11 uitgecheckt, op naar m'n nieuw verblijf voor de komende nachten, same same heet het en word gerund door 2 Deense meiden die voorheen ook veel backpackte. Lig weer op een dorm het is nog rustig op mij na alleen nog maar een engelse gast Josh,maar binnen 2 dagen zou het vol zitten. Kwam vanochtend nog die Australische vrouw tegen (nik), jaja wat een toeval. Je kan trouwens merken dat de full moon party er aankomt want het word stukke drukker met backpackers. Deze zal trouwens de 30e plaatsvinden. Maar ik maak er maar een eind aan want het is al lang zat..

So Long!

1. Twan de jomg:
    Goed bezig
  2. Stefan Bosman:
    27 juni 2015
    Gaaf man, heel andere wereld daar.
  3. Robin:
    27 juni 2015
    Hahah geniaal Sven. Heel herkenbaar dit. Geniet er van man!
  4. Claudia:
    27 juni 2015
    Wat leuk om te lezen!! Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal
  5. Wilco quaak:
    Super gaaf sven.
  6. Wilco quaak:
    Super gaaf sven.
  7. Fabian:
    27 juni 2015
    Jaja, de eerste dag en gelijk al naar de vrouwtjes haha! Mooi verhaal sven!!
  8. Armand slieker:
    27 juni 2015
    Super gaaf Sven! Geniet ervan en goeie reis.
  9. Adrie en Annie Vermeulen:
    28 juni 2015
    Hoi Sven we houden ook jou reisverhaal bij, heel veel groetjes en geniet er van
  10. Sylvia:
    28 juni 2015
    Leuk om te lezen dat je t zo goed maakt !!!
  11. Ruud:
    29 juni 2015
    Hee swen
    Gaaf man,en gelijk met vrouwtjes bezig.
    Die wel daar laten hee

Groetjes ruud
  12. Anne:
    1 juli 2015
    Sven!!! Leuk dit!!! Je bent dan eindelijk echt op weg. Heb allemaal flashbacks van Bangkok nu ik dit zo lees ;) en zie je wel hoe makkelijk contact leggen gaat?!

Veel plezier en geniet er van!!!
  13. Oma:
    1 juli 2015
    Leuk Sven Om te lezen wat je allemaal beleefd.
    Ga zo door.

Groetjes
  14. Sven:
    4 juli 2015
    Iedereen bedankt voor de reacties! Fijn om dat zo terug te kunnen lezen.
  15. Jose de jong:
    4 juli 2015
    Wat leuk je zo te kunnen volgen, we hebben genoten van je verhaal, kijk uit naar het volgende. Geniet ervan ! !