End of Part 1, Thailand

28 juli 2015 - Taipei, Taiwan

Ondertussen al weer aanbeland in Taipei,Taiwan. Nog even terugblikken op de laatste dagen in Thailand.

15 juli, Chiang Mai/Pai

Om 12 uur smiddags checkte ik uit mijn hostel in Chiang Mai. Daar meteen wat lunchen en in de tussentijd wachten op de taxi richting Pai die er om 13:00 zou zijn. Dit werd een Thais half uurtje en zo arriveerde de taxi er pas tegen 14:00. Nog een keer overstappen en tegen 14:45 reden we weg uit Chiang Mai..

672 bochten verder(serieus), kwam ik tegen 18:30 aan in Pai. Tijdens de rit er naar toe nog een gepensioneerde Amerikaan uit Seattle leren kennen, en een Nederlands stelletje wat een paar weken Azië aandeed. Opzoek naar mijn verblijf die nacht want had natuurlijk nog niks geboekt. Dit duurde wat langer dan gedacht want de eerste drie zaten vol.. Op aanraden van de vorige hostel medewerker kwam ik bij breeze of Pai uit,bleek een top hostel te zijn. Zelfs gratis bananen alleen de WiFi bleek teleurstellend. Pai is trouwens een heel relaxed dorp wat bekend staat om zijn hippie invloeden.

Opgefrist en op naar de nightmarket die hier elke avond is! Na bij verscheiden kraampjes wat geprobeerd te hebben nog even langs de 7-eleven voor de dagelijkse boodschappen. Net toen ik de bocht om ging liep ik zowaar tegen Pepijn,Chris,Inez en Eline op, die ik in Chiang Mai tijdens een avond stappen had leren kennen. Nog geen 5 min later voegde Bob & Sjors zich ook bij ons, weer compleet. Oké change of plans, gezamenlijk  wat gaan eten om daarna verscheidene kroegen af te gaan. Eindigde bij de dont cry bar waar iedereen eindigt hier in Pai.

16&17 Juli, Pai.

Eerst net als iedereen hier maar eens een motorscooter huren, met Bob & Sjors. En deze dagen de omgeving van Pai wat verkend. De rest had al een scooter want hun waren per scooter van Chiang Mai naar Pai gegaan. Waterval, langs de witte Buddha, hotspring & een memorial bridge bezocht. En gewoon genieten van het uitzicht hier. Savonds weer met z'n alle wat eten en naar de kroeg. Nog wat beerpong gespeeld met een gast uit Israël. Besloten om de 17e ook de gehele dag in Pai te blijven. Had eigenlijk al een busticket om die dag te vertrekken maar deze omgeboekt naar de 18e want het beviel me hier wel. Nog een laatste rondje op de nachtmarkt hier, drankje gedaan. En iedereen weer gedag gezegd om weer alleen verder te reizen. Hoe tof het ook was om bijna een week met dezelfde mensen om te gaan en daar in korte tijd goed bevriend mee te raken, is het ook fijn weer verder te gaan naar iets nieuws.

18 juli, Pai,Chiang Mai,Sukhothai.

Nee hè, zag net 2 busjes wegrijden bij het station.. Gelukkig reden er iets van 4 busjes om 9uur, dus was er toch nog een plek over. En nog wel naast een monnik, hij was alleen niet bepaald spraakzaam;). 12:10 en ik was weer in Chiang Mai. De rit naar Sukhothai sloot verrassend goed aan want kon om 12:40 meteen weer door. En zo kwam ik rond half 7 aan in Sukhothai. Besloot in het oude gedeelte te verblijven aangezien dit zo goed als naast het nationaal park lag en ik hier een hostel wist. Oké dat hostel bleek dus vol te zitten, 100 mtr verder zat er gelukkig nog een waar ze wel nog een kamer over hadden. Spullen gedropt, douchen en naar het eerste beste eettentje. De eigenaresse wou nog even haar plannen met het restaurant kwijt en de dag erna zou ik een extra maaltijd krijgen.. Goed nog even langs de 7-eleven en wat geld pinnen. Hier kwam ik  2 Nederlandse meiden tegen, Marloes&Iris. En zo  besloten we om de dag erna met z'n 3en het nationaal park te bezoeken,top.

19 juli, Sukhothai.

Ieder een fiets gehuurd die dag, waar je nog geen 1 euro per fiets per dag voor kwijt was. En zo gingen we op pad en maakten we er een culturele  ochtend van. Voornamelijk ruïnes en oude buddha beelden gezien en ook de hoogste buddha van Thailand, was vrij imposant. Nog even wat geluncht met Marloes en Iris  voordat ze hun weg naar Chiang Mai vervolgde. In de middag nog een klein tempeltje bezocht: buddha'is footprint. Waarna ik op een klein lokaal marktje belandde, als enigste westerse. Keek m'n ogen weer uit en hun ook;). Was dat in Thailand niet gewend aangezien het best toeristisch is, ondertussen in Taiwan wel. Mijn vorige blog online gezet en vooruit wat eten in hetzelfde tentje als gister. Als extra nog wat gratis vers fruit en voordat ik wegging nog op foto met de eigenaresse, deze bleek Nikki te heten.. Mijn twijfels waren bevestigd. Kaartje voor mijn rit morgen naar Bangkok gehaald, om daar mijn laatste dagen Thailand vol te maken.

20 juli, Sukhothai,Bangkok.

Zat net aan m'n ontbijt en jahoor komt de bus al aanrijden, snel alles naar binnen. Kom bij de bus aan bleek dat ze zelf eerst ook even wat gingen eten.. Was de enigste die er bij die halte opstapte dus door naar het nieuwe gedeelte van Sukhothai. Daar stapte onder andere een Nederlands stelletje op, Evelien & Bram. Ze zaten achter me, best toevallig aangezien je een nmr krijgt aangewezen. Ze hadden er al bijna 6 maanden opzitten, genoeg verhalen dus. En zo ging de 7 urige trip naar Bangkok een stuk vlotter. Het bleek trouwens een vip bus te zijn met meer ruimte,maaltijden en drinken.Rond een uur of 5 kwamen we aan op het busstation in Bangkok en ging ieder weer zijn eigen weg. Er zou hier een bus naar het centrum rijden maar na een half uur zoeken gaf ik het op, dan maar met de taxi. Kwam bij de taxi's aan en een Frans stelletje gebaarde dat ik met hun mee kon. Hun gingen ook naar Khoasan Road, mooi en scheelt ook weer in de kosten. Ze wisten nog een Frans hostel maar dat bleek niet veel te zijn dus ik opzoek naar iets nieuws. Voor die avond werd het the green house. Kamer/prijs verhouding viel nog al tegen dus de dag erna naar mijn vertrouwde hostel waar het avontuur was begonnen. Het restaurant van the green house was daarentegen wel goed. En heel toevallig zat daar die avond die gast uit Israël waar ik in Pai een potje  beerpong mee had gespeeld. Vooruit nog een rondje op Khoasan Road.

21-23 Juli, Bangkok.

Aangekomen bij m'n vertrouwde hostel bleek ik nog niet te kunnen inchecken, te vroeg. Spullen kon ik wel in een daar voor bestemde ruimte laten zodat ik die middag toch zonder bepakking op pad kon;). Op naar de pier om daar een boot te nemen richting the grand palace en hier de toerist uit te hangen. Ja het was indrukwekkend maar ook verschrikkelijk druk en warm want je moest gepast gekleed zijn(een lange broek). Hier nog 2 Nederlandse gasten leren kennen, waarmee  ik samen & met een stel Aziaten op de foto moest en we ook nog een interview kregen. Net toen ik richting de uitgang liep hoorde ik iemand m'n naam roepen, jahoor liep Jesse ineens achter me. Van de duikklas in Koh Tao. Even wat bijpraten en snacken op Khaosan  Road, wat een loempia & als toetje een schorpioen werd. De schorpioen was verreweg het lekkerste wat ik ooit had gegeten.. Terug bij het hostel, zat weer in een dorm maar druk was het er nog niet. 1 andere gast, Joe de filosoof een Fransman die al meer dan 2 jaar aan het reizen was. Met hem bij het hostel wat gegeten en daarna naar khaosan Road even een biertje doen en Joe laten zien waar het Franse hostel was. De dag erna met Joe en Charlotte(Nederlandse die ook in de dorm sliep) weer een tempel en buddha bezocht, Wat pho. Daarna nog wat rondgestruind door China Town, altijd een beleving. In de avond besloten om met een aantal(Ida,Charlotte,Denise,Joe en nog een Duitse meid)wat te gaan eten en wat te drinken op Khao San Road. Uiteraard weer gezellig & des te lastig om niet al te laat terug naar het hostel te gaan. Want de volgende ochtend vertrok ik al weer naar Taipei,Taiwan. En zo zat het Thailand avontuur er al weer op..

De eerste maand zat er al weer op en deze was voorbij gevlogen! Veel gezien, gedaan en vele contacten rijker. Het reizen in Thailand was makkelijk mede omdat het zo toeristisch en een echt backpack land is. Thailand ik was er eigenlijk nog niet klaar mee maar goed de volgende bestemming wachtte al weer op zich.

Terwijl ik dit schrijf gaan me laatste uren in Taiwan alweer in. Wat me goed bevallen is vooral het eten;). Nu nog even wat kleren wassen, naar de kapper(crazy cut)en me laatste uren in Taipei vol maken voordat ik naar Australië vertrek.

& Of dat ik dat bloggen vol blijf houden weet ik nog niet maar goed eerst maar eens wat foto's uploaden.

1. Oma:
    28 juli 2015
    Goed verhaal Sven, ga zo door!!
  2. Ruud:
    hoi sven
    ga zo door met schrijven .
    leuk al die verhaaltjes en geniet ervan
    groetjes ruud
  3. 2.0:
    Als een baaas!
  4. Sjors&Bob:
    28 juli 2015
    Goed verhaal, lekker kort ook!
    Wij vonden het leuk om met je te reizen en zullen je blijven volgen!

xx tot in 't kot
  5. Jose de jong:
    28 juli 2015
    Heb weer genoten van je verhaal!
    Blijven schrijven hoor!
  6. Sylvia:
    28 juli 2015
    Wat n verhalen weer . Ik denk dat je straks thuis niet meer kunt wennen Geniet ervan xx
  7. Edwin Goris:
    28 juli 2015
    Zeer boeiend Sven, herkenbaar, veel plezier nog

Groeten Edwin
  8. Adrie en Annie Vermeulen:
    30 juli 2015
    Heel goed voor mekaar Sven ,dat je steeds de zelfde mensen ontmoet ,is ook best leuk zo te lezen heb je het goed naar je zin ,en de tijd gaat snel ,profiteer er maar van ,harstikke leuk om je mooie verhalen te lezen ,we wensen je nog een prettige reis ga zo door ,we blijven je volgen ;; Adrie en Annie Vermeulen.