Koh Phangan deel 2!

4 juli 2015 - Ko Pha Ngan, Thailand

Een aantal feestjes verder dus waar was ik ook alweer gebleven?!

Owja de 27e, uiteindelijk kwam diezelfde dag nog een Oostenrijkse op de dorm(kamer met meerdere mensen;) iedereen elkaar voorgesteld. Tijd voor de info meeting, bleken nog 2 Hollandse dames te zijn, in hetzelfde hostel,Sabine en lizzy die ook al een tijdje aan het reizen waren. Altijd fijn en makkelijk om weer even Nederlands te praten en meteen wat tips uitgewisseld aangezien hun al in Australië en Nieuw Zeeland zijn geweest. Die  avond wat gaan eten met m'n roommates en meteen door om nog een drankje te doen waardoor we later op de avond op een poolparty belanden..

28e

Deze dag resulteerde in een vrij rustige aangezien de avond ervoor goed gezellig was. Maar moeilijk is dat hier ook niet aangezien het hier heel erg laid back & easy going is. En omdat hier elke avond wel wat te doen is tijdens de dagen voor de fullmoon party, is het lastig om in je kamer te blijven. Belande die avond op een techno/tekno feest waar Sabine en lizzy ook waren, uiteraard weer gezellig. De locatie daarvan was trouwens ook heel gaaf aan het strand omhoog tegen de kliffen, het heette dan ook the lighthouse. By the way daarvoor nog een Mexicaans buffet bij het hostel gehad.

29e

Eerder uit de veren vandaag want er stond stond een "cruise" op de planning. Goed om 11 uur zouden we worden opgehaald maar het was eerder tegen twaalven dat we richting het strand liepen. Iedereen stapte in kleine taxi bootjes op om vanuit daar op de grotere dubbel decks boot te gaan. Heel relaxed een drankje doen en genieten van het uitzicht, stopten nog een paar keer om te snorkelen. Stopte ook nog een keer (in de buurt van een ander strand)om te kayakken, dus met een Canadees stelletje en 2 Engelse gasten op een kayak naar het strand gegaan,bij een barretje op het strand nog een fristi gedronken. Terug op de boot,geluncht wat natuurlijk rijst was. Goed te doen allemaal,tijdens de boottrip veel mensen leren kennen waaronder ook nog Nederlanders die ik misschien nog tref in chiang mai. Aangekomen bij het hostel even opfrissen, pizza gescoord bij het restaurant van het hostel die best goed was zeker voor Thaise begrippen. In de dorm was het trouwens de afgelopen dagen wat drukker geworden want er waren nog 2 Engelse gasten, 2 Deense en 3 Nederlandse meiden bij gekomen, gezellig druk. Die avond hadden we nog een quiz voor de boeg met als prijs een paar buckets. De quiz uiteraard gewonnen met onze dorm wat resulteerde in een gezellig avondje.

30e (fullmoon party!)

Amai, bleek aardig verbrand te zijn door het boottripje gister, gelukkig was er een van de Nederlandse op mijn dorm nog beter voorbereid dan ik en had daar een verkoelend compres voor. Later op de dag nog richting de massagesalon,waar ze er hier trouwens genoeg van hebben evenals tattooshops;). Maar goed samen met Matthew naar de massage salon hij ging voor de traditionele Thaise massage en ik voor de after sunburn, aangezien dat zou helpen en ja dat viel niet tegen en nee geen happy  Ending;). Je kon duidelijk merken dat vanavond de fullmoon party zou plaatsvinden want de straten puilde uit van de backpackers, en iedereen in feeststemming was. Eerst een warm up party bij het hostel met uiteenlopend buffet, live muziek, fluorisrende shirts en iedereen onder kliederen met fluo-verf lachen dus. Tegen een uur of 12 maar eens richting het strand aangekomen op de fullmoon party kijk je je ogen uit hordes mensen die losgaan op allemaal verschillende muziekstijlen. Sommige liggen k.o andere zwemmen in de zee terwijl de persoon naast ze zijn behoefte doet. Touwtje springen met een brandend touw wat heerlijk fout gaat of limbo dansen onder een brandend koord, ja de geruchten over de fullmoon party zijn deels waar maar ook wel een hype. Was iniedergeval gaaf om mee te maken!

1 juli

Vandaag bij iedereen natuurlijk een rustig dagje. Bij mij bleek alleen de verbranding toch wat erger te zijn dan gedacht want de blaren stonden erop.. Op advies van de rest toch maar langs dokter Sam. Even een belletje en 2 min later was er een Thaise met de scooter die me op kwam halen, aanbeland bij Sam. Blaren door geprikt en de huid behandeld. Kreeg een zalf mee en verassende veel pillen wat hier blijkbaar normaal is.. Toen het afrekenen, het was 3000 t.baht wat ik nogal veel vond dus zei dat ik dat niet ging betalen en na even onderhandelen heb ik uiteindelijk 1800 t.baht betaald. Mooi zelfs bij de dokter kan je afdingen. Kreeg natuurlijk ook een lift terug naar m'n hostel;). Die  avond met de dorm voor het laatst wat bij het hostel gegeten en nog een drankje op het strand, aangezien de meeste de dag erna weg zouden gaan.

2 juli

De meesten van onze kamer maakte zich klaar voor vertrek want die werden zo opgehaald om hun reis verder te vervolgen. Afscheid genomen en toen waren we nog maar met z'n 2e in de dorm, ik en Steven een Engelse gast. Die middag nog naar een ander strand van het eiland gelopen wat bijna verlaten was, wat foto tjes gemaakt. Werd ook eens tijd om wat te gaan wassen dus naar de lokale wasserette en voor 70 t.baht zou het de dag erna klaar zijn, gestreken en wel. In de avond met steven bij een typisch Thais tentje wat gegeten. Steven is trouwens al bijna 8,5 maand onderweg en dit zijn zijn laatste 2 weken, genoeg verhalen dus;).

3 juli

Ontbijtje gescoord bij het hostel. De was opgehaald en jahoor dat kunnen ze hier best. Ondertussen ging steven zijn vervoer terug richting Bangkok regelen. Nog een laatste keer geluncht en toen ging steven ook weer verder. Waarschijnlijk tref ik hem ook nog in chiang mai. Het ging steeds weer beter met mn brandwonden dus tijd om me reis verder te regelen, heb een duikcursus geboekt op een ander eiland: Koh tao. Zondagmorgen om half 8 word ik opgehaald en zal om 1uur smiddags meteen beginnen wat tot donderdag zal duren. Verblijf op het resort van de duikschool,Crystal heten ze. Weer alleen op de dorm wat ook wel lekker is zo nu en dan(op de kakkerlak na).In de avond nog een stuk gelopen opzoek naar een nieuw restaurantje, zo gevonden zolang er maar lokale bevolking zit dan is het altijd goed. Had een curry, tot nu toe de lekkerste;)

4 juli

Alweer het laatste dagje op Koh phangan het eiland met 2 kanten, voor en tijdens de fullmoon is het hier alleen maar feesten maar blijf je wat langer is het ook heel relaxed en zie je meer van het Thaise leven.(ligt er ook wel aan op welke kant van het eiland je zit) Vandaag voornamelijk aan m'n blog gewerkt wat hier bijna een dagtaak is;). Tussendoor genieten van het Thaise eten/leven. Net naar een night market aan de andere kant van het eiland gegaan, was tof. Veel eetkraampjes waar ze van alles hebben wat niet altijd even goed te ontcijferen viel, heb me iniedergeval wel vol kunnen eten voor een appel en een ei;). Ook de nodige sieraad en kleding kraampjes ontbraken natuurlijk niet ,voornamelijk liepen hier veel lokale mensen dus des te meer sfeer. In de open taxi terug zaten 2 Engelse meiden die nog een bruiloft voor de boeg hadden op Koh phi phi en raakte ook nog aan de praat met een gepensioneerde Italiaan die er op dezelfde halte uitstapte. Hij reisde voornamelijk ook alleen, al zijn 4e keer Thailand maar Cuba stond bij hem ver boven aan. De laatste dagen veel mensen leren kennen waarmee ik ook verder had kunnen reizen naar Koh tao of waar dan ook. Maar besloot dit niet te doen om dat me schouders nog zo verbrand waren en met die backpack is dat geen pretje;) en vond het ook wel wat om hier nog wat meer te zien dan alleen de feesten. En op Koh tao zit vast nog wel een bekend gezicht en anders is het contact toch zo gemaakt. Toevallig Joost nog gesproken die ik waarschijnlijk ook weer in chiang mai tref. Maak er maar weer een eind aan want morgen gaat de wekker alweer om kwart over 6, nee nee het is niet alleen maar uitslapen. Ben trouwens niet meer alleen op de kamer liep net nog een hagedis op de muur, nou welterusten.

Iedereen nog bedankt voor de reacties altijd leuk terug te lezen.

Kop kun krap!

1. Adrie en Annie Vermeulen:
    Hoi , Sven .
    Zo te lezen, je prachtige verhalen, ook aan vrienden daar geen gebrek ,ook hebben we je mooie foto's bekeken ,geniet er van ,wij genieten er een ieder geval wel van ,we zullen je blijven volgen .vele groetjes , Adrie en Annie.
  2. Ruud:
    hee sven
    oppassen met zonnetje
    leuke verhalen en ga zo door
    groetjes ruud
  3. Rutger Baar:
    Ouwe,
    Dit klinkt allemaal weer helemaal geweldig! Thailand is zoals je merkt echt een top land. Vermaak je man, en als je nog tips zoekt voor Chiang Mai dan moet je me het even laten weten ;) Rustig aan doen met die verbrandingen hè!
  4. Sylvia:
    7 juli 2015
    Wat heb jij t naar je zin !!! Straks wil je niet meer terug